DOLAR 32,2135
EURO 34,7405
ALTIN 2.446,92
BIST 10.308,64
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 16°C
Hafif Yağmurlu
İstanbul
16°C
Hafif Yağmurlu
Cts 21°C
Paz 17°C
Pts 19°C
Sal 21°C

Yeni çıkan oyunlar neden fazla depolama alanı istiyor ?

12.10.2019
A+
A-

Bundan geriye, 2001 yılına gidersek GTA 3’ün çıkışına denk geliyoruz. GTA 3 ilk çıktığı zaman ihtiyaç duyduğu depolama alanı sadece 500 MB olarak açıklanmış. Günümüz oyunlarının yanında esamesi bile okunmaz. GTA V ise 65 GB bir depolama alanına ihtiyaç duyuyordu. Yüksek çözünürlüklü kapmalar, oldukça fazla yer kaplıyor.

Özellikle 4K kaplama paketleri daha fazla yer kaplıyor. Günümüzde çıkan her oyun daha iyi grafikler vaat ediyor. Geliştiriciler birbirleri arasında neredeyse bir grafik yarışı başlatmış durumda. Bu yarış sayesinde yüksek çözünürlüklü oyunlar oynayabiliyoruz. Ayrıca bu yarış, oyun motorlarının gelişmesine de ön ayak olmuş durumda.

Oyun haritalarının büyümesi

Açık dünya oyunlarının yaygınlaşması haritaları daha da büyük hale getiriyor. Neredeyse geliştiriciler arasında harita büyüklüğü bir yarış haline geldi. Ayrıca yüksek kaplama paketli oyunlara büyük haritalar eklenince depolama alanları epey bir artıyor. Bu tarz büyük haritalara sahip yüksek kaplamalı oyunlar yükleme ekranlarını da uzatıyor. Geliştiriciler yükleme ekranlarını da kaldırmak için ellerinden geleni yapıyor. Örnek olarak yakın zamanda çıkmış olan God Of War’ı gösterebiliriz.

Hızlı seyahati kullandığınız zaman ana karakter bir kapıdan girerek kontrolü size bırakıyordu. Yürüyerek diğer kapıya gitmeniz gerekiyor ve böylece hızlı seyahati tamamlamış oluyordunuz. Buradaki hızlı seyahat sekansı aslında bölgeler arası yükleme ekranıydı. Geliştiriciler bunu o kadar iyi yedirmişler ki oyun motorunun o kısmı yüklediğini fark etmiyordunuz bile.

Depolama birimlerinin ucuzlaması ve İnternet bağlantılarının hızlanması

Ülkemizde yavaş da olsa dünya da internet bağlantısı giderek hızlanıyor. Geliştiriciler önceden oyunlarını yaparken dijital pazarı düşünerek de olsa boyutu küçük tutabiliyordu. İnternet bağlantılarının hızlanması geliştiricilerin önündeki engeli kaldırmış oldu. Bu sayede yüksek kaplamalı ve çözünürlüklü oyunlar üretebilir hale geldiler. Ayrıca oyunlardaki detayları da yükselttiler. RDR 2’ de bulunan küçük detaylar oyuncuyu içerisine daha rahat çekebiliyor. Bu küçük detaylar sayesinde yaşayan bir ortam oluşturabiliyorlar. Fazla detay fazla depolama alanı anlamına da geliyor. Depolama cihazlarının ucuzlamasıyla önlerinde bulunan ve bir diğer engel olan depolama engeli de kalkmış oluyor.

Oyun sektörünün sürekli gelişmesi

Oyun sektörü de teknoloji ile doğru orantılı olarak gelişiyor. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte oyunlar daha detaylı ve daha kaliteli olmaya başladı. Depolama donanımlarındaki ucuzlamalar diğer donanım parçalarında da başladı. Geliştiriciler oyun motorları geliştirerek oyunların daha canlı ve güzel görünmesine yardımcı oldular. Oyun motorlarının kullanım kolaylığı bağımsız geliştiricileri de tetikledi. Bu sayede ortaya, bağımsız geliştiriciler tarafından yapılmış çok güzel oyunlar çıkmaya başladı.

 

Artık günümüzde çıkan sistemlerin büyük bir bölümü belirli bir standardın üzerinde geliyor. Bunun en büyük sebeplerinden birisi her kullanıcının oyun oynayabileceği varsayımı.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.