Süleymaniye Vakfiyesiyle Geleneksel Aşure İkramı: 16. Yılın Kutlaması
Süleymaniye Vakfiyesiyle Geleneksel Aşure İkramı: 16. Yılın Kutlaması, kültürel miras ve birlikteliği yansıtan özel bir gelenek.
Osmanlı mimarisinin önde gelen üstadı Mimar Sinan’ın vasiyeti doğrultusunda gelenekselleşen aşure ikramı, vakfiyenin gün yüzüne çıkartılmasıyla başlayan süreçte Süleymaniye Camii’nde yeniden hayat buldu. Fatih Belediyesi ve Gürsoy Vakfı iş birliğinde gerçekleştirilen programda, Mimar Sinan dualarla anılırken misafirlere aşure ikramı yapıldı.
Süleymaniye Camii’nin ihyası sırasında vakfiyede yer alan vasiyet gün yüzüne çıkarıldı ve bu vasiyet doğrultusunda, cami görevlileri her Muharrem ayında hatim okuma geleneğini sürdürdü. Muharrem ayının onuncu gününde öğle namazının peşinden Mimar Sinan’ın kabri başında Kur’an-ı Kerim tilaveti okunarak başlayan programa, yerli ve yabancı pek çok ziyaretçi katıldı ve ardından aşure dağıtıldı.
Programa katılanlar arasında çeşitli isimler yer aldı: AK Parti Mersin Milletvekili Nurettin Nebati, Eski Hazine ve Maliye Bakanı Lütfi Elvan, İstanbul İl Kültür ve Turizm Müdürü Hüseyin Keskin, Fatih Belediye Başkanı Mehmet Ergün Turan, İlim Yayma Vakfı Mütevelli Heyet Başkanı Bilal Erdoğan ve Gürsoy Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Gürsoy ile vakıf üyeleri ve çok sayıda vatandaş.
Hasan Gürsoy ise programın uzun soluklu bir geleneğe dönüştüğünü vurgulayarak, “Allah’a hamdolsun, Muharrem ayına eriştirdiği bu yolculuk 16. yılına ulaşmış durumda. 2008’de Süleymaniye Camii’nin restorasyonu sırasında vakfiyeyi bulduk ve bu emaneti yaşatıyoruz” dedi. Vakfiyede yer alan talebe göre her Muharrem’in onuncu gününde hatmi şerif okunması ve sonrasında fakir-fukaraya aşure dağıtılması uygulandı ve bugün bu sözün yerine getirildi.