Çevre Duyarlılığı İçin Sahnedeki Öğrenciler: Bisikletle Ödüllendirme Deneyi Şeffaf İzleyiciye
Sahnedeki öğrenciler, çevre duyarlılığını artıran bisiklet ödüllendirme deneyini şeffaf izleyiciyle paylaşıyor.Etik ve sürdürülebilir farkındalık dersleri.
Şanlıurfa’nın Siverek ilçesindeki Mehmetçik İlkokulu’nda yürütülen bir sosyal deneyde çevreye duyarlılık gösteren dört öğrenciye hediye olarak bisiklet verildi. Deney, öğrencilerin davranışlarını izlemek ve çevre temizliğine olan ilgiyi artırmak amacıyla okuldaki farklı noktalarına bilinçli olarak atılan çöplerle başlatıldı.
Gözlemler sırasında yerde gördükleri çöpleri toplayıp çöp kutusuna atan öğrenciler belirlendi. Bu davranışlara karşılık olarak 4. sınıf öğrencileri Baran Kaçar ve Melissa Yıldızay ile 2. sınıf öğrencileri Alihan Aydın ve Toprak Öztürk’e ödülleri olan bisikletler sunuldu. Okul Müdürü Davut Alhas, AA muhabirine verdiği demeçte amaçlarının çocuklarda çevre bilinci oluşturmak olduğunu vurguladı.
Alhas, projenin çocukları temizliğe yönlendirdiğini ve ödüllendirmenin olumlu motivasyon sağladığını ifade etti: “Çevre temizliği konusunda farkındalık artırmak için başlattığımız bu sosyal deney, çocukların daha duyarlı davranmasına yol açtı. Yere çöp atmama konusunda artan hassiyet, hem çevremizi temiz tutuyor hem de işimizi kolaylaştırıyor.”