DOLAR
EURO
ALTIN
BIST
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul °C
İstanbul
°C
°C
°C
°C
°C

Yeşil Kampüs Festivali Malatya MTÜ’de: Sürdürülebilirlik İçin Öğrenciyle Buluşma

Malatya MTÜ’de Yeşil Kampüs Festivali: Öğrenciyle buluşan sürdürülebilirlik dolu bir etkinlik, yeşil adımlar için ilham veriyor.

12.04.2026
A+
A-

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile Türkiye Çevre Ajansı işbirliğiyle ve MTÜ ev sahipliğinde hayata geçirilen Yeşil Kampüs Festivali, Malatya Turgut Özal Üniversitesi Yeşilyurt Yerleşkesi Öğrenci Yaşam Merkezi otoparkında gerçekleşti. Etkinlik, çevre duyarlılığını artırmayı ve sürdürülebilir yaşam alışkanlıklarını desteklemeyi amaçlayan çok paydaşlı bir hareketin parçası olarak öne çıktı.

Çevre Tırı, öğrenciler ve ziyaretçiler için yenilikçi ve uygulamalı bir eğitim platformu olarak dikkat çekti. Etkinlik kapsamında sıfır atık, geri dönüşüm ve atık yönetimi konularında görsel-işitsel sunumlar yapıldı; atölyeler, çevre dostu ürün tanıtımları, interaktif paneller ve dijital içeriklerle katılımcılara çok yönlü bir deneyim sunuldu.

Festivalde düzenlenen bilgi yarışmasında dereceye giren ilk beş öğrenciye çeşitli hediyeler verildi. MTÜ Rektörü Prof. Dr. Recep Bentli ile Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Orhan Gündüz, Prof. Dr. İlhan Erdem ve Prof. Dr. Ahmet Selim Özkan, Genel Sekreter Abuzer Gelse, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ersan Çiftci ve diğer akademik- idari personel ile öğrenciler etkinliğe katıldı. Protokol üyeleri, festival alanında kurulan stantları ve atölyeleri ziyaret ederek yürütülen çalışmaları yerinde inceledi.

Alanda geri dönüştürülmüş camdan yapılan takılar, karikatür çalışmaları ve sanal gerçeklik deneyimi gibi çeşitli etkinlikler katılımcılarıyla buluştu. Cam sanatçısı İbrahim Özçelik, geri dönüştürülmüş camdan ürettiği boncukları protokol üyelerine hediye etti. Ayrıca depozito yardım makinesi, Rektörün gözetiminde uygulamalı olarak incelendi ve öğrencilerin kullanımına sunuldu.

Rektör Bentli, festivalin amacı hakkında “Çevre, doğa ve sıfır atık bilincinin öğrencilere aktarılması, gençlerin çevre dostu uygulamaları deneyimlemesi için önemli bir adım.” dedi. Gazeteci-yazar Özcan Yemiş ise festivale dair görüşlerini paylaşarak, etkinliğin Türkiye’nin çeşitli illerinde nasıl yayıldığını ve bu yıl 64 ilde düzenlemeler planlandığını belirtti. Malatya’nın 24’üncü durağı olması vurgulandı ve gençlerin çevre bilinci kazanması için yapılan çalışmalara teşekkür edildi.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.