En Sevgiliye Şiir-Kur’an Gecesi: Manevi Yolculuğa Davet
En Sevgiliye Şiir-Kur’an Gecesi: Manevi yolculuğunuza davet, duyguyu ve ilhamı bir araya getirir; ruhunuzu besleyen özel bir deneyim.
Anadolu’nun dört manevi direğinden biri olarak kabul edilen Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli, anma programları kapsamında düzenlenen ve bu yıl 31’incisi gerçekleştirilen Uluslararası Şeyh Şaban-ı Veli ve Kastamonu Evliyaları Anma Haftası etkinlikleri çerçevesinde bir araya geldi. Program, uzun yıllardır süregelen birlik ve dayanışma ruhunu pekiştirmek amacıyla düzenlendi.
Gecede, Atatürk Spor Salonu’nda Kur’an-ı Kerim tilaveti ile başlayan programda İstanbul Büyük Çamlıca Camii İmam Hatibi Yunus Balcıoğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Camii İmam Hatibi Halil Necipoğlu, Camii Müezzinleri Mustafa Alphayta ve Hüseyin Akbulut ile Kastamonu Kuzeykent Ulu Cami Müezzini Kadir Demirci ezbere okunan ilahiler ve kur’an tilavetleriyle katılımcılara manevi bir atmosfer sundu. Ardından duanın edilmesiyle eller semaya yükseldi.
Etkinliğin sanat köşesinde Şair Dursun Ali Erzincanlı sahne aldı ve Hz. Pir Şeyh Şaban-ı Veli’nin huzurunda bulunmanın kendileri adına büyük bir şeref olduğunu dile getirdi. Erzincanlı, okuduğu şiirlerle dinleyenleri derin bir içsel yolculuğa davet etti.
Kastamonu Evliyaları Anma Haftası ve Şeyh Şaban-ı Veli Kültür Vakfı Başkanı Mehmet Çiftçi, programa katkıda bulunan herkese teşekkürlerini iletti. İstanbul Büyük Çamlıca Camii İmam Hatibi Balcıoğlu da vuslat yıl dönümleri vesilesiyle düzenlenen programlara her yıl katılım gösterdiklerini belirtti ve bu tür etkinliklerin toplumsal birlik ve manevi atmosferi güçlendirdiğini vurguladı.
Gecenin sonunda vali Meftun Dallı ve diğer konuklar tarafından katılımcılara çiçek ve plaket takdim edildi.