Edirne’de Türkiye Çevre Haftası Töreni: Doğayı Korumak Zorunluluk Haline Geldi
Edirne’de Türkiye Çevre Haftası töreni: Doğayı korumak artık bir zorunluluk. Etkinlik ve farkındalıkla sürdürülebilir gelecek için hareket geçiyoruz.
Türkiye Çevre Haftası kapsamında Edirne’de düzenlenen tören, çevre konusundaki farkındalığı yükseltmeyi amaçladı. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Ayşe Sarı, iklim değişikliği ve afetlerin artan etkileri karşısında çevreyi korumanın artık bir tercih değil, bir zorunluluk olduğunu vurguladı.
“Bu yılın mottosu “Dünya Bize Emanet” olarak belirlendi. İnsanların ortak sorumluluğunu en yalın ve güçlü biçimde ifade eden bu söz, doğaya sahip olmadığımızı, onu korumakla yükümlü olduğumuzu hatırlatıyor. Günümüzde karşı karşıya olduğumuz başat sorunlar arasında iklim değişikliği, sıcaklık artışları, kuraklık, ani seller ve orman yangınları yer alıyor. Bu zorluklar bize çevreyi korumanın acil bir görev olduğunu gösteriyor ve çocuklarımıza temiz hava ile sağlıklı su kaynaklarını miras bırakmanın önemli olduğunu hatırlatıyor.
Aynı zamanda, doğaya gösterdiğimiz özenin geleceğe olan saygımızın somut bir göstergesi olduğuna dikkat çekildi. Törende verilen mesajlar, bugün harekete geçmenin gerekliliğini ve ortak sorumluluğun paylaşılması gerektiğini ortaya koydu.