DOLAR 32,3409
EURO 34,8363
ALTIN 2.402,79
BIST 10.276,88
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 22°C
Açık
İstanbul
22°C
Açık
Sal 25°C
Çar 19°C
Per 17°C
Cum 17°C

Yeni Bir Araştırma ile Oyuncuları En Çok Hangi Oyunun Strese Soktuğu Açıklandı: Mario Kart

16.11.2020
A+
A-

Video oyun sektöründe oyunculara farklı duygular yaşatan pek çok oyun bulunuyor. Peki en fazla strese neden olan oyunun hangisi olduğunu tahmin edebilir misiniz? Yeni bir araştırmaya göre Mario Kart; FIFA ve Call of Duty gibi oyunları geride bırakarak dünyanın en stresli oyunu oldu.

Her şeyden önce, araştırmanın 14 oyuncudan oluşan son derece küçük bir örneklem ile gerçekleştirildiğini belirtelim. Bu nedenle çalışmada elde edilen sonuçların yüzde 100 geçerliliği bulunuyor diyemeyiz. Bununla birlikte, sonuç elde etmek için kullanılan yöntemlerin kabul edilebilir olduğunu söylemek mümkün.

en stresli oyun

Araştırmacılar, 14 oyuncuya stres düzeyi yüksek 16 farklı oyunu 30 dakika boyunca oynattı ve bu sıradan kalp atış hızlarını ölçtü. Nintendo tarafından geliştirilen ve piyasaya sürülen Mario Kart, 8 saatlik süreçte ortalama kalp atış hızını en fazla yükselten oyun olarak en stresli oyun oldu.

Açıklanan araştırma sonuçlarına Mario Kart oynarken oyuncuların ortalama kalp atış hızı 85 BPM oldu. Bu değer; FIFA 20’de 84’e Call Of Duty: Modern Warfare’da 83’e, Dark Souls III ve Fortnite’ta 81’e, Doom Ethernal’da 80’e, Fall Guys’ta 78’e, Battlefield V’te 76’ya, Street Fighter’da 75’e Among Us’ta ise 69’a geriledi.

Araştırmacılar, katılımcıları belirlerken haftada en az 15 saat oyun oynayan ve video oyunlarına fazlasıyla tutkulu katılımcıları seçtiklerini ifade etseler de haberimizin başında da söylediğimiz gibi 14 kişilik bir örneklem bilimsel bir çalışma için yeterli değişkenlere sahip olmadığından araştırmanın sonuçları şaşırtıcı ancak kesin olmayan sonuçlar ortaya koyuyor diyebiliriz.

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.