DOLAR 31,1167
EURO 33,7625
ALTIN 2.034,34
BIST 9.327,51
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul 14°C
Az Bulutlu
İstanbul
14°C
Az Bulutlu
Sal 17°C
Çar 17°C
Per 14°C
Cum 13°C

TGS’nin Journo’suna T24’ten sonra üç yalanlama daha

24.07.2019
A+
A-

MedyaRadar’ın haberine göre Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS) bünyesinde yayın yapan Journo internet sitesinin, adını gizlediği bir halkla ilişkiler şirketinin açıklamasına dayanarak “para karşılığı haber/röportaj yaptırıldığı” iddiasını T24’ten sonra üç yayın kuruluşu daha yalanladı.

Demirören Haber Ajansı, Shifdelete ve Mynet, “para karşılığı haber yaptıkları” iddiasını reddetti. Mynet, “yalan içeriğin kaldırılması” için Journo’ya ihtarname gönderdiğini açıkladı.

Genel yayın yönetmenliğini TGS Örgütlenme Sekreteri Mustafa Kuleli’nin yaptığı Journo; adını gizlediği “Distile” adlı şirketin, “para karşılığı haber/röportaj yaptırdığı” iddiasını, iddiaya konu olan ve T24’ün de aralarında bulunduğu haber sitelerine sormadan, “Satılık haber: ‘50 liradan başlayan fiyatlarla isterseniz röportajınızı da yayımlatırız’” başlığıyla yayına koydu.

“Erişim engelleme hizmeti” de vaat eden bu şirketin iddiasına itibar etmekle yetinen Journo, T24’ün “adını açıklayın” çağrısının ardından, haber metnine “şirketin reklamını yapmamak amacıyla” gizli tutulduğu ifadesini ekledi.

Söz konusu şirketin sitesinde “Ücretli şekilde yayın yaptırabileceğiniz haber sitesi fiyatları için burayı tıklayınız” anonsuyla yönlendirme yapılan sayfaya gidildiğinde, 909 internet sitesi ile karşılarına yazılan “haber yayımlatma fiyatları” görülüyor. Journo, 909 site arasında Distile adlı şirketin en yüksek “haber fiyatı” biçtiği 20’sini seçerek, “Satılık haber” anonsuyla yayımladı.

Journo’nun yayınının ardından T24, iddiayı yalanlarken “yasal yollara başvurmak için şirketin adının açıklanması” çağrısı yaptı. T24’ün ardından, listede adları öne sürülen Shiftdelete ve Demirören Haber Ajansı da Journo’daki iddiayı yalanladı.

Journo’da, bu yalanlamalar şöyle duyuruldu: “DHA’dan bir kaynak şirketin iddiasını yalanlayarak ücret karşılığı haber yayımlanmasının söz konusu olmadığını, 4.500 TL’lik fiyatın diğer ajansların da sunduğu video prodüksiyon bedeli olduğunu belirtti.

“T24’ten yapılan açıklamada şirketin iddiası reddedildi ve sitenin ‘Yayın hayatına başlamasının üzerinden geçen 10 yılda hiçbir haber/söyleşi/röportaj için -asla kabul edilemeyecek bir yaklaşımla- para veya başka herhangi bir karşılık beklemediği ve kabul etmediği’ belirtildi. Açıklamada, ‘Reklam metinlerinin yayımlandığı T24’ün ‘Advertorial’ sayfası ve onun dışındaki banner/reklam alanları şeffaf ve okurları yanıltmayacak şekilde bellidir. Para karşılığı ‘haber/söyleşi/röportaj’ yayımlamak, para karşılığı ‘yayından içerik kaldırmak’ gazetecilik adına utanç vericidir, kabul edilemez’ denildi.

Shiftdelete.net sitesi de böyle bir uygulamaları olmadığını, halkla ilişkiler şirketinin listesinden Journo’nun içeriği üzerine haberdar olduklarını bildirdi.”

Mynet’ten de yalanlama ve ihtarname

Journo’ya dördüncü yalanlama Mynet sitesinden geldi. “Satılık Haber: ‘50 liradan başlayan fiyatlarla isterseniz röportajınızı da yayımlatırız’” başlıklı haber nedeniyle journo.com.tr’ye “kişilik haklarına tecavüz edilmesi” nedeniyle içeriğin yayından kaldırılması için ihtarname gönderen Mynet, iddianın yayından kaldırılmasını talep etti.

Mynet’ten yapılan açıklama şöyle:

“‘Para karşılığı haber yaptırılan sitelerin ‘fiyat tarifesi’ ortaya çıktı’ başlıklı haber içerisinde; Journo haber sitesi kaynak gösterilerek bir dizi halkla ilişkiler ve danışmanlık şirketi müşterilerinin istediği içeriklerin büyük haber siteleri ve hatta haber ajansları tarafından ücreti karşılığında haber adı altında yayımlandığı ve bu yayınların bir tarifesi olduğu iddia edilerek, Müvekkil Şirket Mynet Medya Yayıncılık Uluslararası Elektronik Bilgilendirme Ve Haberleşme Hizmetleri A.Ş.’ye (Mynet) Haber Siteleri Fiyat Tarifesi başlıklı listede ikinci sırada yer verilmiştir. Haber gerçeğe aykırıdır.”

YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.