Alaşehir’de Sağlıklı Gelecek İçin Öğrencilere Uygulamalı Sağlık Eğitimi
Alaşehir’de öğrencilere uygulamalı sağlık eğitimiyle sağlıklı gelecek için bilinçlenin ve günlük yaşamda korunma alışkanlıklarını kazanın.
İlçe Sağlık Müdürlüğü ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün koordinasyonunda yürütülen Sağlıklı Çocuk, Sağlıklı Gelecek programı kapsamında sağlık ekipleri öğrencilerle buluştu. Atatürk İlkokulu-Ortaokulu bahçesinde kurulan stantlarda doktor, hemşire, diyetisyen, psikolog, çocuk gelişimi uzmanı, fizyoterapist, diş hekimi ve 112 acil sağlık personellerinden oluşan ekipler, öğrencilere sağlıklı yaşam konularında hem teorik hem de uygulamalı eğitimler verdi.
Öğrenciler, diş bakımı ve ağız sağlığı konusunda maket dişleri kullanarak pratik yaptı; ayrıca stetoskopla muayene uygulaması deneyimledi. Ambulans içinde yapılan incelemeler sayesinde acil sağlık ekiplerinden bilgi alma fırsatı bulan öğrenciler, fizyoterapist eşliğinde fiziksel aktiviteler gerçekleştirdi ve sağlıklı beslenme etkinliğinde meyve tüketti.
Etkinliğe katılan İlçe Sağlık Müdürü Dr. Süleyman Çağrı Bozkurt, programın amacı konusunda, “Sağlıklı bir toplumun temeli sağlıklı çocuklardır.” diyerek uygulamalı eğitimlerle çocukların sağlıklı yaşamı benimsemesini hedeflediklerini belirtti. İlçe Milli Eğitim Müdürü Fikri Çetinkaya ise öğrenmenin en etkili yolunun “yaşayarak öğrenme” olduğunu vurgulayarak, çocukların bugün edindiği deneyimleri hayatları boyunca unutmayacaklarını ifade etti.