8 ilde ‘güvenli ödeme’ vurgunu: 141 milyon lira ele geçirildi
8 ilde güvenli ödeme vurgunu: 141 milyon lira ele geçirildi. Yasal süreç ve soruşturmanın ayrıntıları için haberimizi okuyun.
Konya merkezli olarak 8 ilde eş zamanlı operasyonlar düzenleyen emniyet güçleri, halk arasında “güvenli ödeme” yöntemiyle gerçekleştirilen dolandırıcılık girişimini ortaya çıkardı. Şüphelilerin, vatandaşları sahte internet adresleri üzerinden yönlendirerek beyaz eşya, bisiklet ve mobilya ilanlarıyla tuzağa düşürdükleri ve toplamda büyük bir haksız kazanç elde ettikleri belirlendi.
İçişleri Bakanlığına bağlı Emniyet Genel Müdürlüğü Siber Suçlarla Mücadele Şubesi ekipleri, söz konusu suç örgütünü incelemeye başladı. Yapılan çalışmalarda, Konya ile Gaziantep, Adana, Mersin, Bursa, İstanbul, Ankara ve Osmaniye’de belirlenen adreslere eş zamanlı baskınlar gerçekleştirildi ve 12 zanlı yakalandı. İncelemeler neticesinde, hesap hareketlerinde toplam 141 milyon 850 bin lira tutarında dolandırıcılık işlemlerinin tespit edildiği ortaya çıktı.
Şüphelilere yönelik adli süreçler, emniyetteki işlemlerin tamamlanmasının ardından başlatıldı. Mahkemeye çıkarılan zanlılardan 7’si tutuklanırken, 5’i adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. Şüphelilerin başlıca suç kayıtları arasında “bilişim sistemini kullanmak suretiyle nitelikli dolandırıcılık” ile “nitelikli hırsızlık” bulunuyor.