Kadir İnanır’ın Vasiyeti: Organ Bağışıyla Gelen Anma
Kadir İnanır’ın vasiyeti ve organ bağışıyla gelen anma: hayat veren bağışın toplumda yankısı, duygusal ve bilgilendirici bir inceleme.
Uzun süre yoğun bakımda yaşam mücadelesi verdikten sonra 77 yaşında aramızdan ayrılan Kadir İnanır için bugün saat 13.00’te Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nde anma töreni düzenlenecek. Tören öncesinde yeğeni Levent İnanır ile basının karşısına geçen oyuncu, usta sanatçının vasiyetine dair duygularını ilk kez paylaştı.
“Organlarını bağışlamıştı” ifadesiyle başlayan sözleriyle Levent İnanır, Kadir İnanır’ın uzun zamandır üzerinde durduğu ve sonraki kuşaklara ilham verecek kararını hatırlattı. Gazeteciye, sanatçının vasiyetiyle ilgili şu satırları aktardı: ortaçağ baskılarına değil, insanlığa hizmet eden bir miras, derken Kadir İnanır’ın yıllar önce yaptığı ve çok değerli görülen tercih bu sözlerde belirginleşti. Ünlü aktörün organlarını bağışlama kararı, ailesinin ve sevenlerinin gözlerinde de büyük bir anlam taşıdı.
“KALBİMİ, GÖZLERİMİ ALANLARI MERAK EDİYORUM” cümlesiyle hatırlanan vasiyetine ilişkin detayı Levent İnanır şöyle paylaştı: “Vasiyeti çok güzel. Gazetenin biri bunu yazmıştı; organlarını bağışlamıştı. ‘En çok da kalbimi, gözlerimi alanları merak ediyorum’ demişti. Böyle özel bir miras bırakmıştı.”
Yeşilçam’ın unutulmaz yüzlerinden biri olan İnanır’ın anısı, sadece sanatıyla değil, yaşam üzerine bıraktığı anlamlı mesajla da gündemde yer aldı. Sosyal medyada da bu miras büyük ilgi gördü.