Yukarı Yoncaağaç Köyü’nde Şükür Duası ve Hayır Yemeği Geleneksel Şenliği
Yukarı Yoncaağaç Köyü’nün Şükür Duası ve Hayır Yemeği geleneksel şenliği, köklü kültürü ve toplumsal dayanışmayı yansıtan renkli bir kutlama.
Kütahya’nın Hisarcık ilçesine bağlı Yukarı Yoncaağaç köyünde düzenlenen geleneksel şükür duası programına katılım yüksek oldu. Köy meydanında başlayan etkinlikte, köy gönüllülerinin kurduğu iki kişilik yardım komitesi tarafından topladığı bağışlarla katılımcılara çorba, tas kebabı, pilav, ayran ve tatlı ikram edildi.
Muhtar Ömer Altın, pandemi sürecinde 2020’den itibaren 4 yıl boyunca araya giren hayır yemeği geleneğinin bu yıl 14’üncü kez şükür duası şeklinde düzenlendiğini söyledi. 2009 yılından beri köyde süregelen hayır yemeği geleneğinin aralıksız sürdüğünü ifade eden Altın, kaza ve belalara karşı olan bu törencenin köy yaşamında önemli bir yer tuttuğunu belirtti.
Etkinlik kapsamında din görevlileri tarafından gerçekleştirilen dini sohbetler ve mevlit ile ilahilerin okunmasının ardından öğle namazı topluca kılındı ve ardından şükür duasına geçildi. Programa katılan ve katkı sunan herkese teşekkür eden Altın, “Şükür duamıza katılan ve katkıda bulunan herkesten Allah razı olsun” dedi.
Geleneksel bu buluşma, köy halkı arasındaki dayanışmayı pekiştirdi ve katılımcılar arasında samimi paylaşımlara vesile oldu. Kaynaklar: İhlas Haber Ajansı, Haberler.com