Çermikli Öğrencilerin Doğu ve Güneydoğu Anadolu Yöresel Yemeklerinde Altın Madalya Başarısı
Çermikli öğrencilerin yöresel Doğu ve Güneydoğu Anadolu yemeklerinde altın madalya başarısı; lezzet, gelenek ve başarı öyküsü.
Diyarbakır’ın Çermik ilçesinden katılan yiyecek içecek hizmetleri bölümü öğrencileri, Elazığ’da düzenlenen yöresel yemekler yarışmasında büyük bir başarı elde etti. Damla Özekinci, Sultan Koç, Sümeyye Çiçek ve Nazlı Balıkçı adlı ekip, özgün tariflerle jüri karşısında öne çıktı ve altın madalya kazandı.
Yarışmada bölgenin zengin mutfak kültürünü yansıtan lezzetler, sunum ve tat açısından yüksek standartlar sergiledi. Kısıtlı süre içinde hazırlanan yemeklerde yerel malzemeler, geleneksel reçetelerle uyumlu bir modern dokunuşla bir araya getirildi. Bu yaklaşım, özgünlük ve kültürel mirasa katkı açısından jüri tarafından takdir gördü.
Öğrenciler, danışman öğretmenleri eşliğinde uzun süren bir çalışma dönemi sonucunda yarışmaya hazır hale geldi. Teorik bilgisinin yanı sıra pratik becerilerini de yoğunlaştıran ekip, elde ettiği başarı için motivadif bir süreçten geçtiğini ifade etti. Gençler, “Kendi yöremizin lezzetlerini en iyi şekilde tanıtmak istedik ve bu ödül bizim için büyük bir motivasyon kaynağı oldu” şeklinde konuştu.
Sergiledikleri yemekler arasında ekşili yarpuz çorbası, gırık ve burma kadayıf gibi özgün tatlar öne çıktı. Organizasyonla ilgili detaylar ve haber kaynağı olarak haber ajanslarının bilgilendirdiği bilgiler de rapora dahil edildi.