Samandağ Milleyha Sulak Alanı’nda Vali Masatlıyla Koruma ve Göçmen Kuşlar Üzerine İnceleme
Samandağ Milleyha Sulak Alanı’nda Vali Masatlı ile koruma ve göçmen kuşlar üzerine kapsamlı inceleme.
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, doğal sit alanı olarak tescillenen Milleyha Sulak Alanı’nı ziyaret etti. Vali’nin NSosyal hesabı üzerinden paylaşılan bilgilere göre, göçmen kuşlar için önemli bir durak olan bu alanı gezerek bölgenin korunmasına ilişkin çalışmalar hakkında yetkililerden bilgi alındı.
Geçtiğimiz yıl Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü tarafından sulak alan olarak ilan edilen Milleyha, bu yıl Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından doğal sit alanı olarak tescillenmesiyle daha da güçlendirildi. Yapılan paylaşımda, korunan alanın kapsamının üç kat arttığı ifade edildi.
Paylaşıma göre, Afrika’dan Anadolu’ya uzanan göç güzergâhlarının kilit noktalarından biri olan Milleyha Sulak Alanı, Türkiye’nin göç eden kuşlar için üç önemli durak noktadan biri olarak öne çıkıyor. Yüz binlerce kuş, leylekler, pelikanlar ve çeşitli yırtıcı türler dahil olmak üzere her yıl göç sırasında bu bölgede mola verip besleniyor ve dinleniyor.
Vali Masatlı, doğal mirasın korunması için atılacak adımların ilgili kurumlarla koordineli ve titiz bir şekilde yürütüleceğini vurguladı.