Gebze Sağlıklı Hayat Merkezi’nde 8 Ayda 31 Kilo: Diyetisyen Kontrolünde Değişim Hikayesi
Gebze Sağlıklı Hayat Merkezi’nde 8 ayda 31 kilo, diyetisyen kontrollü güvenli kilo kaybı ve yaşam tarzı değişimi hikayesi.
Gebze İlyasbey Sağlıklı Hayat Merkezi’nde diyetisyen gözetiminde kilo vermeyi başaran kişi sayısı artıyor. 128 kilodan 97 kiloya inen ve bu süreçte diabetes tedavisiyle de uyumlu ilerleyen mahallerden birinde yer alan belediye personeli, artık sağlığına kavuşmuş hissettiğini söylüyor. Uzun süren kilolu yaşamın etkilerini azaltmak amacıyla başvurduğu süreçte, kan tahlilleri ve vücut bileşenlerine göre bireye özel planlar uygulanıyor; amaç yağ-kas-su dengesini optimize etmek ve sürdürülebilir bir kilo yönetimi sağlamak.
Beslenme programı, insülin kullanımı dahil olmak üzere kişisel sağlık durumuna göre şekilleniyor ve fiziki aktivite ile desteklenince sonuçlar belirginleşiyor. 8 ay süren bu yolculukta kişinin kilosu hedeflenen düzeye ulaşırken, günlük yaşam kalitesinde de belirgin bir iyileşme kaydediliyor.
Yaşanan olumlu dönüşler, hastaların MHRS üzerinden kolayca randevu alabilmesiyle destekleniyor. Listeye alınan kan tahlilleri, yağ, kas, su ve kilo ölçümleri sayesinde diyetler güncelleniyor ve ilerleme yakından takip ediliyor. Özellikle kiloyu koruma konusunda düzenli takipler sürdürülüyor; kilo verenlerin motivasyonu ve yaşam kalitesi üzerinde olumlu etkileri görülüyor.
Bir diyetisyen olarak Mevcut programlar, kilo veremeyen hastalar için de motivasyon kaynağı olmaya devam ediyor. Hastalar kilo verdikçe günlük yaşamlarında daha rahat hareket edebiliyor, merdiven çıkarken daha az yoruluyor ve uyku kalitesi artıyor. Bu süreçte, hastaların sağlığına odaklanılarak gerektiğinde farklı bölümlerdeki uzmanlarla koordineli şekilde müdahaleler yapılıyor.
Yapılan görüşmelerde, hastaların pozitif geri bildirimleri dikkate alınıyor. “Artık daha rahat nefes alabiliyor, hareket etmek daha kolay ve günlük işlerde daha üretken hissediyorum” gibi ifadeler, ekibin çabasını aydınlatıyor. Kilo verimindeki başarılar, çalışanlar ve yakın çevreleri için de motivasyon kaynağı oluyor.
İl Sağlık Müdürlüğü’nün verimli takip sistemi, egzersiz ve beslenme uyumunu pekiştirerek hastaların daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine olanak tanıyor. Özellikle kilo vermeye devam eden hastalar, yaşam kalitesinde görülen artışları paylaşmaya devam ediyor ve bu başarılar ekip için de memnuniyet kaynağı oluyor.