Denizli’de Kaza Sonrası Organ Bağışıyla 7 Hastaya Umut
Denizli’de kazanın ardından organ bağışıyla 7 hastaya umut olanlar ve anılan fedakarlıkla hayat kurtaran kahramanlar
Denizli’de meydana gelen trafik kazasında ağır yaralanan Ali Körnes’in beyin ölümü sonrası organları ailesi tarafından bağışlandı. Bağışlanan 2 böbrek, kalp, ince bağırsak ve karaciğer ile 2 korneası, toplam 7 kişiye umut oldu. Denizli İl Sağlık Müdürlüğü açıklamasında, Körnes’in Denizli Devlet Hastanesi’nde tedavi gördüğü dönemde yoğun bakıma alındığı ve 9 gün sonra beyin ölümünün gerçekleştiği kaydedildi. Bu süreçte hastanenin organ bağışı koordinatörlüğü ekipleri, aileyle görüşerek bağış kararını aldı. İzmir’den gelen ekipler, Körnes’ten 2 kornea, 2 böbrek, kalp, ince bağırsak ve karaciğeri operasyonla çıkardı. Organlar ise İzmir ve Muğla’ya sevk edildi.
İl Sağlık Müdürü Berna Öztürk, Körnes’ten alınan organların 7 hastaya yeni bir yaşam fırsatı sunduğunu belirterek, “Her bağış, kelimenin tam anlamıyla yeni bir hayat demektir. Denizli’de 2025 yılında tespit edilen 27 beyin ölümü vakasına karşılık 13 kişinin organları bağışlandı. 2026 yılının ilk bağışı da bugün gerçekleşti ve 7 hastaya umut oldu” dedi.